Huoltajille

Mitä Partio on?

Partio on toimintaa, johon jokainen partiolainen antaa omanlaisensa vastauksen. Suomen Partiolaiset sanovat, että partio on vastavoima “Miks mun pitäis” ja “Ei kuulu mulle” -asenteille. Tarkempaa tietoa siitä, mitä partio on, löytyy Suomen Partiolaisten nettisivuilta.

Toivotamme myös kaikki vanhemmat tervetulleiksi tutustumaan toimintaamme! Partio ei ole ainoastaan lasten ja nuorten harrastus, vaan myös aikuisille on mahdollista järjestää omaa partiotoimintaa. Ota meihin rohkeasti yhteyttä, jos olisit itsekin kiinnostunut liittymään joukkoomme!

Jäsenmaksut

Partion jäsenmaksuun sisältyy sekä Suomen Partiolaiset Ry:n että Hämeen partiopiirin jäsenmaksu. Hauhon Partiolaisilla ei ole omaa jäsenmaksua. Suomen Partiolaisten jäsenet kuuluvat myös kansainvälisiin partiojärjestöihin. Suomen Partiolaisten jäsenmaksuun sisältyy partiovakuutus, joka on voimassa lippukunnan, piirin tai SP:n järjestämissä tapahtumissa.

Jos perheessä on useampi alle 17-vuotias partiolainen, maksaa ensimmäinen täyden jäsenmaksun ja loput alle 17-vuotiaat maksavat pienemmän jäsenmaksun. Tähän maksuun ei sisälly Partio-lehteä. Lisätietoa jäsenmaksusta täältä.

Partiolaisen jäsenedut

• Oikeus osallistua partiopiirin ja keskusjärjestön tapahtumiin
  • Täyden jäsenmaksun maksaneet saavat jäsenlehden
  • Toiminnan vastuu-, tapaturma-, matkustaja-, matkatavara- ja matkavastuuvakuutus LähiTapiolassa.
  • Suomen Retkeilymajajärjestö – SMR ry:n jäsenjärjestön jäsenedut partion jäsenkorttia näyttämällä.
  • 10 %:n alennus partiokauppojen normaalihintaisista tuotteista (ei partiovarusteista) jäsenkorttia näyttämällä

Mukaan toimintaan?

Lippukuntamme tarvitsee toiminnan pyörittämiseen aikuisia, ja erilaisia tehtäviä riittää niin viikkotoiminnassakin kuin erilaisilla leireillä, retkillä ja tapahtumissa. Huoltajat ovat lämpimästi tervetulleita tutustumaan partiotoimintaan, ja olemme kiitollisia kaikesta avusta. Onko sinulla erityisosaamista jota voisit hyödyntää toiminnassamme, tai haluaisitko tulla apukäsiksi vaihteleviin tilanteisiin? Ole meihin rohkeasti yhteydessä, jos haluat tulla mukaan auttamaan!

piirileiri1971

Lapinhämeen piirileiriltä vuodelta 1971